Master Hypnose Terapeut

Adgangskravet til den 1-årige Master Hypnose Terapeut uddannelse er Hypnose Terapeut Uddannelsen, eller tilsvarende uddannelse, hvor du allerede har lært avancerede og dybe hypnotiske forandringsteknikker, så du kan hjælpe mennesker med tunge og svære problemer.

Masteren giver dig endnu bredere og dybere viden og kompetencer både teoretisk og praktisk. Du lærer nye teknikker og metoder – men du kommer også til at fordybe dig i stoffet på en anderledes måde end tidligere.

Du fuldfører Hypnose Terapeut Skolens Master uddannelse ved at gennemføre uddannelserne:

• EFT Terapeut
  • Sjælerejseterapeut

Desuden afleveres et eksamensprojekt (se herunder).

Mål

Målet med Master uddannelsen er, at du både i praksis og i teorien kommer både dybere og bredere ned i arbejdet med den menneskelige bevidsthed, sammenhængen mellem krop og sind, og alle de fantastiske muligder der ligger i det. Dette gør du bl.a. igennem at lære nye teknikker og metoder, så du kan arbejde med sjælerejse terapi og at arbejde professionelt med EFT – Emotionel Friheds Teknik, som er en terapeutisk metode, der i sin essens er hypnose – tilsat det at påvirke udvalgte akupunktur punkter.

Med en kombination af Hypnoseterapeut uddannelsen og vores Master Hypnose Terapeut uddannelse får du sammenlagt mere end 660 timers uddannelse, hvilket betyder at du kan opnå momsfrihed som terapeut jfr.. SKATs regler for alternative behandlere

Datoer

Se under EFT terapeut og Sjælerejseterapeut.

Skovhøjens Kursuscenter, Ydingvej 80, 8752 Østbirk.

Eksamen og certificering

Masteruddannelsen afsluttes med et eksamensprojekt.

Opgaven er at udvælge et særligt delområde indenfor hypnosens mange virkefelter (inkl. EFT), og dykke ned i dette område både teoretisk og praktisk. Det kan f.eks. være at beskrive en kendt teori/metode fra litteraturen og teste den på et antal klienter – eller måske vælger du at dykke ned i et af de teoretiske temaer fra din samlede hypnose uddannelse. Mulighederne er mange og valget er dit. Du kan naturligvis få supervision undervejs i dit projekt.

Dit eksamensprojekt præsenteres igennem en lille rapport (max. 5 sider) og en mundtligt præsentation (ca. 20-30 min), som du kan vælge at understøtte med f.eks. powerpoints eller på andre måder. Præsentationen optages på video og sendes på f.eks. mesenger eller Whatsapp.

Hvis du ønsker certifikat fra Hypnoseterapeutskolen som Master Hypnoseterapeut skal du opfylde følgende krav:

• Bestå eksamensprojektet (aflevere en lille rapport på max. 5 sider + fremlægge mundtligt)
  • Bestå EFT terapeut uddannelsen
  • Bestå Sjælerejse terapeut uddannelsen.